Gratis levering vanaf €100 excl. btw

Shop & Try

Veilig betalen

De beste service

Volg ons op

Tric logo in white

Snickers Workwear

Snickers, wat begon als de visie van één man; om een grote verandering in werkkleding te bewerkstelligen, heeft ertoe geleid dat Snickers Workwear een plaats in de geschiedenis van werkkleding heeft verworven.

Snickers Workwear werd opgericht door ambachtsman Matti Viio, die het in 1975 zat was dat zijn werkkleding gewoon niet goed genoeg was. Met een mentaliteit van 'Als het zo moet zijn, moet ik het zelf doen' besloot hij op een dag na het werk te beginnen met het ontwerpen van zijn eigen lijn werkkleding.

Matti had een snelle ontwikkeling van gereedschappen en werkmethoden om hem heen gezien. Maar de kleding van die tijd voldeed niet aan de meest elementaire eisen op het gebied van sterkte, aanpassing aan moderne machines of bewegingsvrijheid. Hij zag het ook als zijn missie om te laten zien dat ambachtslieden en arbeiders op dezelfde manier als andere groepen in de samenleving recht hadden op respect.

Matti was een Zweed van Finse afkomst - een echte vertegenwoordiger van de Scandinavische eenvoud en stijl. Hij ontwikkelde duurzame, functionele en stijlvolle werkkleding waarin prestaties moesten worden geleverd in de zware werkomgeving van Scandinavië. Met de eerste innovaties zoals de holsterzak en het gereedschapsvest, gaf hij de richting van Snickers Workwear aan.

Trouw blijven aan ons erfgoed tijdens onze meer dan 40 jaar in het bedrijfsleven heeft ons geholpen een bedrijf te creëren waar we trots op zijn om voor te werken.

Onze merknaam Snickers Workwear is afgeleid van het Zweedse woord voor timmerman: snickare.

Duurzaamheid - Wat lang meegaat is duurzaam

Bij Snickers Workwear weten we heel goed dat een lange levensduur en duurzaamheid hand in hand gaan. Hoe langer onze kledingstukken meegaan, hoe minder impact ze hebben op het milieu. Dit eenvoudige maar fundamentele inzicht vormt de basis van al onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid en is van invloed op alles wat we doen.

Wij hebben altijd al geloofd in het maken van robuuste werkkleding die lang meegaat. En dat blijven we zo doen, samen met onze productiefaciliteiten, waar we de sociale en milieutechnisch verantwoorde aanpak steeds verder blijven verbeteren.. En intussen werken we stug door aan een steeds kleinere koolstofvoetafdruk.

Onze benadering van duurzaamheid

Wij maken werk van duurzaamheid. Wij hebben ons gecommitteerd aan het klimaatakkoord van Parijs en zijn altijd op zoek naar manieren om beter te worden in alles wat we doen.

Wij hebben onze duurzaamheidsinspanningen verdeeld in drie belangrijke hoofdgebieden: ontwerp, productie en samenwerking.

Ontwerp

Om werkkleding te ontwerpen die bestand is tegen de dagelijkse slijtageslag van hard werken onder zware omstandigheden richten wij ons vanaf stap 1 op de mensen die onze kleding dragen. Wij ontwerpen alles vanuit het oogpunt van functionaliteit, comfort en een lange levensduur, en we testen de prestaties van al onze materialen en designs. Wij proberen alleen materialen van de allerhoogste kwaliteit te gebruiken, zodat onze kleding nog langer meegaat. Daarnaast willen wij traditionele materialen vervangen door duurzamere alternatieven om onze milieuvoetafdruk nog verder te verkleinen. Dit doen we als volgt. - We testen onze kleding in levensechte zware omstandigheden. - We voeren slimme verbeteringen door. - We vervangen conventionele materialen door duurzamere alternatieven. - We ondersteunen van Better Cotton om katoenproductie wereldwijd te verbeteren. * We promoten circulaire bedrijfsmodellen. Wij we spannen ons in om in 2023 40% van onze vezels als ‘preferred fibres’ in te kopen, en in 2030 zelfs 70%. Om kleding te kunnen blijven maken die langdurig meegaat, doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat kledingstukken gemaakt van ‘preferred fibres’ van dezelfde duurzame en comfortabele kwaliteit zijn.

Productie

Ieder kledingstuk dat wij maken heeft een impact op onze planeet. Om deze te verlagen, zoeken wij naar methoden om alle aspecten van ons bedrijf te verbeteren. Wij baseren onze besluitvorming op alom erkende methoden en normen, berekenen onze emissies met behulp van het Greenhouse Gas Protocol (GHG Protocol) en voeren levenscyclusanalyses (LCA’s) uit op al onze producten om verbeterpunten te identificeren. Wij hebben klimaatdoelen opgesteld in lijn met het 1,5°C traject van het klimaatakkoord van Parijs in alle drie de scopes van het GHG Protocol. Wij stellen hoge eisen aan iedereen waarmee we samenwerken om te waarborgen dat onze kleding verantwoord wordt geproduceerd. Wij selecteren onze partners en leveranciers zorgvuldig en hanteren processen voor due diligence, transparantie en opvolging. Als onderdeel van de Hultafors Group eisen wij van onze leveranciers dat zij de gedragscode (CoC) van onze groep naleven. Deze code is gebaseerd op internationale normen voor eerlijke, veilige en gezonde werkomstandigheden en milieuverantwoordelijkheid binnen onze gehele toeleveringsketen. Wij werken met onze leveranciers samen door: - Risico’s en negatieve impact te beheersen - Op naleving toe te zien en naleving op te volgen - Transparantie- en risico-evaluaties uit te voeren

Samenwerking

Wij doen meer aan duurzame ontwikkeling dan alleen onze directe impact. Wij ondersteunen Better Cotton en hebben ons aangesloten bij de Chemicals Group van het Research Institute of Sweden (RISE), het Scandinavian Textile Initiative for Climate Action (STICA) en de handelsorganisatie Textile Importers. Zo blijven we een belangrijke rol spelen in een snel veranderende omgeving, krijgen we nieuwe inzichten, delen we wat we leren en de moedigen we de hele sector aan om nog beter mee te werken aan het 1,5°C traject van het klimaatakkoord van Parijs.


Snickers Workwear